piątek, 17 marca 2017

Kopiowanie tatuażu.

Czy kopiowanie tatuażu narusza prawa autorskie? Czy jeśli chcę zrobić komuś tatuaż, który ma już ktoś inny i który jest jego pomysłem, mogę to zrobić? Czy mogę wytatuować komuś np. obraz Dalego?


Tatuaż najczęściej (a w przypadku tych bardziej skomplikowanych – w zasadzie zawsze), będzie spełniał cechy utworu plastycznego, który został wykonany w pewnej specyficznej technice. Z tego względu podlega on ochronie prawnoautorskiej, dlatego, formalnie rzecz biorąc, nie można bez zgody autora takiego utworu plastycznego, stworzyć jego reprodukcji na ciele innego klienta.


Cenieni artyści nigdy nie kopiują dzieł od innych. Mało tego nigdy nie robią dwóch takich samych pracy. Chcą, aby każde ich dzieło było wyjątkowe, oryginalne i niepowtarzalne. Rzadko się zdarza, żeby ktoś sądził się o swoje prawa autorskie w skopiowanym tatuażu ale jest taka możliwość. Często jednak tatuaże są kopiowane. Nie jednokrotnie zdarza się, że to co my mamy na ramieniu nasz kolega czy koleżanka ma na nodze. Każdy chciałby mieć tatuaż, który nigdy u nikogo się nie spotka. To czyni go i tym samym Nas wyjątkowymi. jednocześnie artysta staję się ceniony i jego pozycja na rynku krajowym wzrasta. Sama w swojej karierze spotkałam się z takim czymś. Przyszłam do studia z wydrukowanym szkicem tego, co chce mieć i tatuażysta odmówił mi. Na początku zdziwiło mnie to i pomyślałam, że od razu wyjdę bo po prostu zrobiło mi się głupio. Jednak po jego wyjaśnieniu dlaczego nie zrobi mi owej dziary wiedziałam, że jeszcze nie jeden raz odwiedzę jego zakład. Powiedział, że nie kopiuje innych prac. Mało tego że nie kopiuje nawet swoich prac. Dodał że ani razu w swojej karierze nie zrobił dwóch takich samych rysunków. Wiedziałam już, że wybiorę to studio! 💗💗💗


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz